wtorek, 25 października 2016

Niebieskie spodenki na szelkach


Jak to wszystko się zaczęło

 W trakcie poszukiwania inspiracji w internecie znalazłam zdjęcie (ZAPRASZAM TUTAJ). Zakochałam się w prezentowanym projekcie i zamarzyłam, aby go stworzyć.  Wtedy nawet przez myśl mi nie przeszło, aby przeszukać chociażby Ravelry w celu zdobycia wzoru. Uznałam szablonowo, ze jest to jedno z miliona zdjęć w sieci. Tak gubi rutyna. Rzadko wykonuję coś na podstawie wzorów z internetu, zazwyczaj posiłkuje sie własnymi umiejetnościami lub wzorami z robótkowych gazetek. Ponieważ zapragnęłam stworzyć spodenki ze zdjęcia i nie miałam pojęcia o istnieniu wzoru musiałam liczyć na własne umiejętności.


Wybór włóczki i drutów

  Zdecydowałam się na kolor niebieski i druty 4,5 mm. Aby przejść przez projekt spokojnie i skrupulatnie przeanalizowac kazdy krok, przód i tył wykonywałam oddzielnie. Rozpoczęłam od tworzenia tyłu. Wydawał mi się prostszy do stworzenia, ponieważ jest to cześć do której są przyszywane guziki. Stwierdziłam, że po stworzeniu tyłu będzie mi łatwiej oszacować rozmieszczenie dziurek z przodu. Wybrałam podobnie jak na zdjeciu wzór francuski i perłowy. Nastepnie zrobiłam przód. Wiedziałam już ile guzików potrzebuję, dlatego znając liczbe rzędów w łatwy sposób zaplanowałam liczbę i rozmieszczenie dziurek. Na samym końcu stwrzyłam szelki. 

NITKA POJEDYNCZA
DRUTY 4,5 MM



Jak tworzę?

1. Mniej więcej znam wymiary ubranka które chce wydziergać. Cały czas mam przy sobie centymetr aby porównywać wymiary mojej robótki i wykroju. Czasem robótka wychodzi za duża, ale całe szczęście dzieci szybko rosną :)
2. Robie próbke na podstawie której nabieram poczatkową liczbe oczek oraz wyliczam liczbę rzędów do wykonania.
3. Nie tworzę całego opisu, zapisuję go stopniowo jednocześnie dziergając.
4. Często pruje i skreślam notatki. 

Zdarza sie, że pruje cały projekt i juz nigdy do niego nie wracam. 


Wybór guzików

  Długo zastanawiałam się jak powinny wygladać guziki. Ostateczniw wybrałam jednokolorowe, a jedyną fantazją były odmienne guziki przy szelkach. 


Jak odkryłam, ze istnieje wzór?

  Po zakończeniu projektu, chciałam poszukać kolejnych inspiracji na Ravelry. Jakie było moje zdziwienie kiedy bardzo szybko odkryłam, że istnieje wzór na te spodenki. Nastepnym razem najpier zajrze na Ravelry :)

Ponieważ dotarły juz ksiazki do osób, które wygrały w moim konkursie moge pokazac jak je zapakowałam :)




10 komentarzy:

  1. O! Ja też je robiłam jakiś czas temu :)
    Super i wyszło z głowy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super spodenki, jesteś bardzo zdolną dziewiarką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne spodenki :) U mnie proces twórczy wygląda bardzo podobnie, a nawet tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne są te gatki! Jesteś genialna :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie małe, a takie ładne! Jesteś nieziemska!

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocze,oczami wyobraźni widzę takie tłuściutkie nóżki wystające z nogawek:))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne spodenki, dorób do nich czapeczkę i strój na sesję zdjęciową gotowy i oryginalny. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Są niesamowite, i te guziczki - dodają im uroku :)))

    OdpowiedzUsuń