Przejdź do głównej zawartości

Okładki na zeszyty z materiału oraz włóczkowe zakładki.


  Tym razem projekt zupełnie nie drutowy (prawie :)). W dzisiejszym wpisie pokaże finał jak odmieniłam zwykłe zeszyty i nadałam im wyjątkowy wygląd. Jeśli jesteście fankami szycia i posiadacie odpowiedni sprzęt to projekt przebiegnie w tempie ekspresowym. Ja wykonywałam wszystko ręcznie, dlatego praca przebiegała nieco wolniej. 


  Pamiętam kiedy w szkole podstawowej oprawiałam zeszyty w dekoracyjne (???) papier. Niestety papiery ozdobne z moich lat szkolnych w niczym nie umywają się do dzisiejszych cudnych wzorów. W każdym razie oprawiałam nie tylko zeszyty, ale też książki, aby zabezpieczyć je przed zniszczeniem. Ponieważ papier szybko się ścierał musiałam wymieniać okładki mniej więcej co trzy miesiące. W późniejszym czasie robiłam okładki z pojedynczych stron kolorowych magazynów i zabezpieczałam je foliowymi okładkami. Ale to o czym pisze odbywało się dawno temu. Tym razem stworzyłam okładki z materiałów.


  Właściwie okładki z materiału tworzy się podobnie jak te z papieru ozdobnego z tym, że okładkę materiałową musimy zszyć. Do stworzenia moich okładek wykorzystałam również taśmę do klejenia materiału, nożyczki, białe nici i igłę oraz żelazko. Wybrałam piękny wzorzysty materiał, który nadał całemu projektowi wyjątkowości.


  Żelazko w całym procesie odegrało kluczowa rolę ponieważ dzięki dokładnemu zaprasowywaniu wszystkich krawędzi mogłam stworzyć idealnie dopasowane okładki. Nie chciałam, żeby były za luźne pragnęłam, żeby wyglądały jak scalone z zeszytem.


  Dwa z zeszytów oprawiłam jedynie w materiał. Dodatkowo przyszyłam zakładkę z dekoracyjnej wstążki. Przy pozostałych postanowiłam się troszkę pobawić i stworzyć okienka dodatkowo ozdobione guzikami. Ponieważ wykorzystałam guziki w stonowanych kolorach przyszyłam je przy pomocy barwnej włóczki. Okienka stworzyłam zarówno z przodu jak i tyłu zeszytu, ale guziki wykorzystałam jedynie do dekoracji przodu. 




  Pokusiłam się też o stworzenie fantazyjnych włóczkowych zakładek z końcówek włóczek. Do tej pory wszystkie moje nitki plątały się ze sobą. Od jakiegoś czasu nawijam końcówki na drewniane spinacze i przechowuje w słoiku. Dzięki temu potrzebne włóczki wyjmuje bez konieczności rozplątywania nitek. 
  




PAKOWANIE :)



Komentarze

  1. Świetny pomysł. Zeszyty wyglądają oryginalnie i niezwykle efektownie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjnie wyglądają tak oprawione zeszyty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam Twoją kreatywność:) Zeszyty zyskały piękną i niepospolitą oprawę. A zakładki są urocze:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjna jest ta zakładka wisienka

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie ozdobiłaś zeszyty :-) Fantastyczne okładki.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super zeszyty!!! Ja bym sobie tak kalendarz oprawiła! (Tylko, że ja nie cierpię szyć...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie przepadam za szyciem, ale raz na jakiś czas przełamuję się :)

      Usuń
  7. Wow! Świetne są te okładki. Piękny materiał wybrałaś, można wiedzieć skąd? Bardzo mi się ten pomysł podoba, zwłaszcza, że uwielbiam szyć! Zeszyt od razu jest jedyny w swoim rodzaju.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :)
      materiał można zdobyć na stronie www.coricamo.pl/set,94104,kolorowe-motyle.htm Pozdrawiam Yvonne

      Usuń
  8. Okladki sa sliczne!!! Pomyslowa z Ciebie bestia :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądaja obłednie! I okładki i zakładki :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…