Przejdź do głównej zawartości

Przeróbki

 Zabrałam się za przerabianie swetrów, czapek, komina i plecaka. Podzielę sie dziś moimi błędami i sukcesami. Przeróbki to praca wymagająca cierpliwości i nie zawsze przynosząca owoce. Kiedy jednak posiadamy ulubiony sweter lub czapkę warto zainwestować nasz czas. A jak mi wyszło to zadanie? Przekonajcie się sami. Prezentuje rzeczy które są produktami fabrycznymi, nie są wykonane ręcznie.

Na pasku bocznym bloga znajduje sie ankieta dotyczaca dzisiejszych przeróbek. Zapraszam do głosowania :)

aktualizacja WYNIKI ANKIETY



Spis treści:
1. Sweter golf
2. Sweterek z kamieniami
3. Komin
4. Czapka
5. Tunika
6. Plecak

1. SWETER GOLF

Założenie: odprucie golfu, pogłębienie dekoltu, wykończenie ściągaczem,

Odprucie golfu było najprostszą z czynności. Następnie musiałam rozpruć szwy na ramieniu i fragmencie łączenia przodu z rękawami. 


Kolejnym krokiem było sprucie przodu swetra do momentu w którym chciałam zacząć kształtowanie dekoltu.


  Pozostało mi nabrać oczka na druty i dokończyć pracę. Niestety dobór drutów nie był rzeczą oczywistą. Miałam trzy podejścia. Testowałam druty 4 mm, a następnie 5 mm. Ostatecznie wybór padł na druty 4,5 mm. W celu wykończenia dekoltu musiałam spruć golf, aby uzyskać większą ilość włóczki. Na zdjęciu poniżej widać efekt po napinaniu robótki.


 Dekolt wykończyłam ściągaczem pojedynczym, a oczka zamykałam metodą włoska, dzięki czemu uzyskałam elastyczne zakończenie.

WŁOSKIE ZAMYKANIE OCZEK 



2. SWETEREK Z KAMIENIAMI

Założenia: pogłębienie dekoltu,

Zasadniczym problemem były małe zasoby włóczki. Nie było tutaj miejsca na jej marnowanie. Rozprułam fragment szwów z przodu robótki i sprułam sweter do momentu w którym miał zaczynać się pogłębiony dekolt. Wykorzystałam druty 2,5 mm. Niestety zabrakło włóczki na wykończenie dekoltu dlatego dobrałam włóczkę w szarym kolorze. Dekolt wykończyłam łańcuszkiem. 


3. Komin

Założenia: stworzenie dwóch kominów,

Wystarczyło przeciąć komin w połowie i zakończyć oczka w elastyczny sposób. Wykorzystałam tutaj metodę z narzutami o której możecie przeczytac na tym blogu

Do wykończenia komina wykorzystałam druty 5 mm.


4. Czapka

Założenia: wydłużenie ściągacza,

Sprawa jest prosta. Należy odciąć ściągacz i wykonać go na nowo. Polecam zakończenie ściągacza stosując metodę z narzutami, dzięki temu będzie bardzo elastyczny.



5. Tunika

Założenia: wydłużenie tuniki,

 W tym przypadku nabrałam oczka z dolnego brzegu i przerobiłam je wzorem perłowym. Prace wykonywałam w dwóch etapach, osobno przód i tył. Wykorzystałam druty 2,5 mm.


A tak prezentuje sie przedłużenie.



6. Plecak

Założenia: dodanie charakterystycznego elementu,

  Długo szukałam pomysłu w jaki sposób odmienić plecak. Zastanawiałam się nad prasowankami, ale ostatecznie pocięłam sukienkę i doszyłam do plecaka koronkę :)




Która metamorfoza najbardziej Wam sie podoba? Na pasku bocznym bloga (na samej górze po prawej) znajduje sie ankieta dotyczaca dzisiejszych przeróbek. Zapraszam do głosowania :)

WYNIKI ANKIETY


Komentarze

  1. Dziękuję Ci bardzo za włoski sposób zamykania oczek. Skorzystam na pewno.
    Co do Twoich przeróbek, najbardziej przypadło mi do gustu wykończenie
    sweterka z kamieniami. Mimo braku włóczki poradziłaś sobie fantastycznie.
    Mało tego, dekolt zyskał na wyglądzie. Ten ciemny akcent,
    moim zdaniem był tu bardzo potrzebny:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkiem udane przeróbki. Nie mogę się zdecydować, ale za najciekawszą uważam minimalistyczną: sweter z kamieniami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Głosowałabym ex aequo na golf i sweterek z kamieniami, ale ponieważ golf był pierwszy na liście, to on dostał głos.
    Udane przeróbki cieszą :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem co powiedzieć,jesteś bardzo pomysłowa. Chyba koronka na plecaczku mnie najbardziej zadziwiła. Pozdrawiam pięknie i szacun za dużą kreatywność! Pozdrawiam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgrabne ręce i pomysłowa głowa mogą wiele. To niezły tandem. Najbardziej zaskoczył mnie plecaczek z koronką. Podoba mi się metamorfoza tuniczki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo pomysłowe przeróbki - tylko pogratulować kreatywności :)
    Moim faworytem jest golf, choć zabrakło zdjęcia swetra przed wypruciem oryginalnego wykończenia szyi. Nie mniej jednak ostateczna wersja wygląda świetnie.
    Fajnie wyszła też przedłużka tuniki - jest niezauważalna, a z pewnością zwiększa jej funkcjonalność :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko świetnie przerobiłaś, mi chyba najbardziej podoba się tunika :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Iwona, jestes genialna!!!
    Ja przerabiam tylko igla :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale masz głowę pełną pomysłów!!! Super! Ja zagłosowałam na tunikę, chociaż mińimalizm w sweterku z kamieniami też mi się bardzo podobał :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…