Przejdź do głównej zawartości

Spodenki w paseczki i buciki


  Do stworzenia tego kompletu wykorzystałam włóczkę Bonbon (pomarańczowa) i Kotek (bordowa) oraz druty z żyłką 4,5 mm. Jest to jedna z szybszych robótek nie wymagajaca dużych zasobów włóczki. Wystarcza nam pozostałości po innch projektach. Tym razem, mimo całej niecheci do drutów z żyłką, postanowiłam je wykorzystać. 

PRZÓD


  Poblem pojawił sie jednak w momencie, kiedy zdecydowałam się na stworzenie pasków. W przypadku dziergania w okrążeniach w momencie przechodzenia jednego koloru w drugi pojawiają sie uskoki, co umówmy sie nie wyglada najlepiej. 
 Z problemem tym spotkałam się pierwszy raz kiedy wykonywałam rękawiczki osy (ZAPRASZAM TUTAJ). Nie rozumiejąc dlaczego moje paski nie są równe i dążąc do idealnego wyglądu uparcie prułam i powtarzałam czynnści, mocniej zaciskając oczka. Jednak w pewnym momencie poddałam się i zdecydowałam się, że skoro już muszę mieć uskoki to stworzę je na wewnętrznej stronie rękawiczki.  Na kciuku rękawiczki z prawej strony widać jednak charakterystyczny uskok.



 Tym razem chciałam uniknąć nierównych przejść. Dlatego zaczełam się zastanawiać nad drugim rozwiązaniem. Mogłam wybrać druty proste i zszyc spodenki z tyłu. Jednak tu również pojawiały się dwa problemy. Szycie nie zawsze gwarantuje mi równe ułożenie pasków, a dodatkowo pojawiał się szew, którego  nie chciałam. Tym sposobem przypomniałam sobie o instrukcji zamieszczonej na blogu Creative paruparo (ZAPRASZAM TUTAJ). Wypróbowałam i po kilku próbach udało się :) Mogłam dziergać na wybranych drutach z żyłką i tworzyć równe paski w okrążeniach. Po rozwiazaniu wszystkich dylematów mogłam zabrać się do pracy.
  Dzierganie rozpoczełam od góry wykonanej pojedynczym ściagaczem. W momencie wykonywania wycięcia na nóżki rozdzieliłam pracę na dwie czesci i wykonałam osobno najpierw tył, a nastepnie przód

TYŁ

  Ponieważ pozostały mi niewielki ilości włóczki poztanowiłam dorobić małe buciki. Aby nie zdziwić sie, że włóczka nagle sie skończyła podzieliłam każdy z kolorów na dwie części. Wzór moich bucików dyktowały mi zasoby włóczki. 




tym razem reklama AMOL

Kadr z filmu

Komentarze

  1. Komplecik jest słodki. Bardzo fajne rękawiczki. Ja nie mam cierpliwości do dziergania rękawiczek z pięcioma palcami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja natomiast bardzo lubię dziergać rękawiczki z pięcioma palcami :)

      Usuń
  2. Świetny komplecik, dobrze że podałaś ten link ze zmianą pasków bo ostatnio robiłam sweter i mam z tym problemy. Muszę wypróbować ten sposób. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie. Ta metoda daje świetne efekty.

      Usuń
  3. Cudowny komplet. Pięknie będzie wyglądać na maluszku :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny komplecik :) Ostatnio pisałaś u mnie, że chciałabyś robić takie rzeczy, a sama robisz takie cudeńka! Portki super a rękawiczki to po prostu czad!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale Twojej pięknej różowej sukienki nie przebiję :)

      Usuń
  5. Ależ się u Ciebie ostatnio dzieje!!! Czadowe "gaciorki" :) I super, że wrzuciłaś sposób na uskoki. Też mnie dręczyły, ale przyjęłam, że one muszą być i nie ma rady. Uff, że jednak jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też odczułam ulgę, kiedy okazało się, że istnieje metoda na uskoki :)

      Usuń
  6. Śliczny! bardzo wzruszyły mnie te maleńkie buciki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny ten komplecik. Według tego, co piszesz, to zrobienie takich majteczek nie jest takie trudne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W odpowiedzi na komentarz Pani Agnieszki podałam krótką instrukcję jak je wykonać :)

      Usuń
  8. Piekny komplecik!, A rekawiczki - mistrzostwo!!! I do tego w bardzo oryginalne! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, czy mogłaby Pani powiedzieć w jaki sposób zrobić takie spodenki? Są śliczne, planuję zrobić podobne dla przyjaciółki jednak nie mogę znaleźć sensownej instrukcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, prezentuje kilka wskazówek jak zrobić prezentowane spodenki. Skupie się na ogólnej zasadzie nie uwzględniając pasków. Użyta włóczka 300 m/ 100 g.

      1. KONIECZNIE ZRÓB PRÓBKĘ. Na druty z żyłką 4,5 mm nabrałam 72 oczka włóczką w kolorze bordowym (Kotek) i przerobiłam 10 okrążeń (4cm) ściągaczem pojedynczym.

      2. Następnie pracowałam oczkami prawymi wykonując paski. Jeśli chodzi o szerokość pasków panuje pełna dowolność. Wykonałam 25 (11 cm) okrążeń oczkami prawymi.

      3. Rozdzieliłam oczka na dwie części (przód i tył). Na każdą z części przypadło 36 oczek.

      4. W przypadku przodu, aby stworzyć wycięcia na nóżki redukowałam oczka z obu stron w następujący sposób:
      1 okrążenie – 3 x 2 oczka razem (30 oczek)
      3 okrążenie - 3 x 2 oczka razem (24 oczka)
      5 okrążenie - 2 x 2 oczka razem (20 oczka)
      7 okrążenie - 2 x 2 oczka razem (16 oczek)
      9 okrążenie - 2 x 2 oczka razem (12 oczek)
      Oczek nie zamykamy zostawiamy na agrafce.

      5. W przypadku tyłu, aby stworzyć wycięcia na nóżki redukowałam oczka z obu stron w następujący sposób:
      1 okrążenie – 3 x 2 oczka razem (30 oczek)
      5 okrążenie - 3 x 2 oczka razem (24 oczka)
      9 okrążenie - 2 x 2 oczka razem (20 oczka)
      13 okrążenie - 2 x 2 oczka razem (16 oczek)
      17 okrążenie - 2 x 2 oczka razem (12 oczek)
      Oczek nie zamykamy zostawiamy na agrafce.

      6. Wolne oczka zszywamy ściegiem kitchener.

      7. Otwory na nóżki można obrobić łańcuszkiem.

      Mam nadzieje, że mój opis okaże się pomocny. Pozdrawiam Yvonne

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…