Przejdź do głównej zawartości

Aniołki


 Czas na grupę aniołków :) Prezentuję pięć prawie identycznych:  cztery w różowych sukienkach i jeden, rodzynek w niebieskiej :) Kilka miesiecy temu prezentowałam duet (ZAPRASZAM TUTAJ). Dzisiejsze aniołki powstały według tego samego przepisu.


TWORZENIE PIERWSZY RAZ

  Najtrudniej stworzyć pierwszą instrukcję. Czeka nas dużo prucia, kreślenia i ślepe zaułki. Mnie często kusi chęć dziergania bez zapisywania poszczególnych kroków, bo przecież zapamietam. Otóż nie, nie zapamietam. Pamietam w danej chwili, w danym rzędzie, okrężeniu. Ale przychodzą kolejne projekty i pamieć zawodzi. Dlatego zachecam do zapisywania, nawet najdrobniejszych kroków, wskazówek, przemysleń. Kiedy powtarzamy projekt czynimy to z dużą pewnością i większym relaksem.
  

JAK TWORZYĆ "MASOWO" I NIE OSZALEĆ :)

  Kto lubi tworzyć ciągle te same elemnty? Na pewno nie ja. Ale czasem zdarza sie zamówienie, które do tego motywuje. Jak umilić sobie ten pozornie monotonny czas? W tym przypadku zdecydowałam, że najpierw stworzę korpusy aniołków. Nie wciagałam nitek, aniołki pozostawiłam nie wypchane. Już widziałam, że praca posuwa sie do przodu. Nastepnie nadeszła pora na skrzydełka. Równiez w nich nie wciagałam nitek. Kiedy doszłam do momentu tworzenia sukienek, zaczęłam wykonywac pracę naprzemiennie. Zszywałam i wypychałam korpus w danym aniołku, dziergałam sukienkę, wciągałam wolne nitki i dziergłam rączki. Wykonywałam włosy, a dopiero na samym końcu przyszywałam skrzydełka i tworzyłam zawieszki. Tym sposobem róznicowałam swoja pracę i ani przez moment nie dopadła mnie monotonia.


  Gdybym dziergała każdego z aniołków po kolei wyobrażałabym sobie ile jeszcze pracy czeka mnie przy każdym kolejnym. Tymczasem kazdy z moich aniłków wyszedł już z bloków startowych i czekał tylko na dobiegniecie do mety.


  W odróznieniu od aniołów, które prezentowałam TUTAJ ręce wykonałam na drutach 3 mm. We wczesniejszym projekcie wykorzystałam szydełko.



KRÓTKIE PRZYPOMNIENIE

  Swojego pierwszego aniołka zrobiłam według wzoru zamieszczonego na stronie www.lucybug.org. Jeśli chcecie wykonać takiego aniołka odsyłam TUTAJ. Z tego opisu wykonałam skrzydła moich dzisiejszych aniołków. 



NIEZBĘDNE MATERIAŁY

  Do stworzenia aniołków wykorzystałam włóczki w kolorach białym, różowym, niebieskim i brązowym, druty 3 mm, szydełko 4 mm, wypełnienie do maskotek oraz kremowe koraliki. Szydełko wykorzystałam do stworzenia zawieszek. Do każdej sukienki dodałam 18 koralików, które wrabiałam w trakcie dziergania. Dzięki temu koraliki są w mocny sposób połaczone z sukienką :)


PROJEKTY Z ANIOŁKAMI

1. Aniołek na pożegnanie zimy (KLIK)
2. Meksykański macho (KLIK)
3. Ognisty aniołek (KLIK)
4. Boże Narodzenie (KLIK)
5. Dwa aniołki (KLIK)

Komentarze

  1. Przecudnej urody te aniołki. Widać, że włożyłaś w nie sporo pracy i serca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne te aniołki. perełki dodają im anielskości a warkocze folkloru :)
    bardzo oryginalne

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocza gromadka:) Świetne mają peruczki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne te aniołki! takich jeszcze nigdzie nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  5. Te aniolki sa niesamowite, jestem pod wrazeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne, śliczne Aniołeczki i bardzo oryginalne :-) w sam raz przed świętami :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz widzę aniołki zrobione na drutach i muszę powiedzieć, że jestem nimi zachwycona! Cudowne mają warkocze i sukieneczki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słodkie te twoje aniołki. Podziwiam cię, takie małowymiarowe rzeczy robi się dość trudno dlatego ja rzadko się decyduję na taką robótkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczności! patrzę i podziwiam dopracowanie każdego detalu! zapowiadają się bardzo klimatyczne święta :)
    zazdroszczę zdolności robienia na drutach - dla mnie ta technika pozostaje tajemnicą :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Po pierwsze: świetne aniołki :) Po drugie: świetny wpis ;) bardzo przydatne rady ;) Niby wszystko to wiem, ale jakoś jak się przeczyta, to człowiek chętniej by się do takich rad stosował :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj ale niesamowicie urocze Aniołki ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  12. A i ja już nauczyłam się, że dobrze jest zapisać jak dziergałam daną rzecz :) Szczególnie przy czapkach mi to się przydaje, bo ńie cierpię robić próbek. Aniołki prześliczne!!! Masz niesamowity talent do takich maleńkich detali :)

    OdpowiedzUsuń
  13. I ja się pozachwycam, cudne anielice! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prześliczne aniołki!!!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne aniołeczki, wyglądają jakby przyleciały prosto z nieba. Fantastyczne detale...Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…