Przejdź do głównej zawartości

Czapka i rękawiczki z warkoczem


 Przerabiam, przerabiam i pruję.  Nie pierwszy i nie ostatni raz „niszczę” nieudane robótki. Tym razem taki los spotkał kominy z wpisu o przeróbkach (ZAPRASZAM TUTAJ).  Bo niby przeróbka się udała, ale kominy okazały się bezużyteczne. Więc poszukałam końca włóczki, rozluźniłam oczka i rozpoczęłam destrukcyjny proces. Dzięki szybkiemu pruciu dwóch kominów, zyskałam dodatkowy motek włóczki gotowy do wykorzystana. A teraz pytanie jak obrócić moją porażkę w sukces? Odpowiedź wydaje się banalna. Otóż niezbędne było szybkie przerobienie kolorowego motka w genialny projekt. Wiadomo, że najlepsze pomysły, to te najprostsze. Tak było i tym razem.
 Pomyślałam, że może nadszedł czas na zrobienie czapki dla mnie. Wciąż poszukuje tej idealnej, której zarówno kolor jak i wzór całkowicie mną zawładną. Tylko jaki wzór wybrać, aby czapka spełniła wszystkie moje wymagania?  Czy poszaleć z warkoczami czy postawić na prostotę? Jak sądzicie? A gdyby tak znaleźć złoty środek? Czyli warkocze i prostota w jednym? Czy to może się udać? Otóż może.


  Przy całym szaleństwie barw, które zawierała włóczka postanowiłam, że wykorzystam jeden warkocz. Rozumiecie to? Ja i jeden warkocz. Chyba się starzeję. Gdzie podziała się moja chęć umieszczenia jak największej ilości warkoczy na jak najmniejszej powierzchni? Chyba chwilowo została uśpiona. Wybrałam więc jeden, gruby warkocz odgraniczony od ściegu dżersejowego prawego oczkami lewymi. Pomysł banalny.  Tak, ale o to właśnie chodziło. 
  Rozpoczęłam od ściągacza podwójnego, który zrobiłam na mniejszych drutach niż pozostałą część czapki. Warkocz umieściłam z lewej strony. I tak po jednym wieczorze, dzięki grubej włóczce i drutom moja robótka była gotowa. Uzyskałam czapkę uniwersalną z charakterystycznym, ale nieprzytłaczającym elementem.


 Ponieważ po stworzeniu czapki pozostały mi niewielkie ilości włóczki, postanowiłam stworzyć rękawiczki. Przeszukując moje zapasy włóczki doszperałam się do „smutnej” burej włóczki i uznałam, że będzie idealna na części główne rękawiczek. Ściągacze i kciuki miały być jedynymi elementami kolorowymi nawiązującymi do czapki. I tak też się stało. Tak zakończyłam przygodę z kominami ;)




Komentarze

  1. Bardzo ładny komplecik :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie dobrałaś kolory. Komplecik jest świetny. To ogromna przyjemność założyć coś własnoręcznie wydzierganego 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chyba się starzeję, albo raczej dziecinnieję( co często idzie w parze), bo coraz częściej podoba mi się róż. Ten jest świetny i idealnie pasuje do twojego projektu. Czasem mniej znaczy więcej. I myślę, że wyszło właśnie więcej i lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cały komplet jest piękny, ale rękawiczki są wręcz obłędne!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. I tak oto powstał niezwykle udany i urodziwy nowy komplecik.

    OdpowiedzUsuń
  6. No i wyrobiłaś włóczkę do spodu :) Urocze te paluchy w rękawiczkach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem fajny komplecik Ci wyszedł:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny komplet! Ten kciuk w rękawiczkach, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny ten komplet. Rękawiczki są obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny komplet. Super dobrane kolory!

    OdpowiedzUsuń
  11. A mnie zachwyciła czapka, ponieważ mam podobnie jak Ty ciągle poszukuję jakiegoś unikalnego wzoru na czapkę, a na końcu i tak najlepiej pasują mi te najprostsze :) w związku z tym dla mnie Twoja nowa czapa wydaję się wręcz idealna. Nie mówiąc już o kolorze bo też bardzo przypadł mi do gustu. Coś mi się wydaje, że wydziergam sobie podobną czapencję :) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny jest ten komplet:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny komplet:) a szczególnie podobają mi się rękawiczki i ten konkretny warkocz:) Mnie też od czasu do czasu nachodzi chęć na porządki w nie do końca udanych projektach. Przerabianie też ma swój urok i zawsze jest nadzieja, że powstanie bardziej noszalna rzecz. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ekstra komplet!!! Pięknie wyglądają te warkocze! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny komplecik. Bardzo piekne połączenie kolorów. Komplet przyciaga wzrok.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczny komplet w pięknych kolorach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczności! A ja też wciąż poszukuję idealnej czapki. Efekt taki, że w domu namiętnej dziergaczki, czyli moim, dzierganych czapek, jak na lekarstwo. Bo o ile wychodzą nawet nieźle na "visus", o tyle nigdy nie podobają mi się do końca na mojej własnej głowie:-( Chyba jestem stworzona do kapeluszy...;-) Z dziewiarskim pozdrowieniem!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…