niedziela, 6 listopada 2016

Komplet z wzorami wrabianymi oraz rabt - 40 % na książki


  Wzór, który dziś prezentuję wykorzystywałam wielokrotnie m.in. do tworzenia czapek, rękawiczek i szalików. Oczywiście doczekał sie on licznych modyfikacji, ale tym razem zdecydowałam sie na komplet dla dziecka, a konkretnie postawiłam wydziergać sweterek i spodnie. 


 Aby nie przeładować całego projektu wzorami, ozdobiłam jedynie sweterek, a spodnie zyskały delikatny akcent w postaci czerwonych mankietów. Ale zanim przejdę do omówienia szczegółów mojego projektu chciałam Was poinformowac o promocji w ksiegarni RM.




Wydawnictwo RM przygotowało zniżkę - 40 % na książki z kategorii DEKORACJE (ZAPRASZAM TUTAJ) oraz ROBÓTKI (ZAPRASZAM TUTAJ) zakupione na oficjalnej stronie wydawnictwa. Szczegóły poniżej :)
Data obowiązywania promocji: 07.11.2016 -10.11.2016 
KOD: jesien2016



WRÓCMY DO DRUTÓW
PROJEKT SWETEREK Z WZORAMI NORWESKIMI I SPODNIE

  Prace rozpoczęłam od sweterka, który ozdobiłam gwiazdkami i pojedynczymi oczkami w odmiennych kolorach. Wzór z przodu i z tyłu jest identyczny. Zapragnęłam również, aby sweterek był zapinany na ramieniu. Zdecydowałam, że wzory rozmieszczę w dolnej części (dotyczyło to również rękawów), a góra będzie czarna. W sumie to nie miałam wyboru, ponieważ włóczka czerwona była reprezentowana przez skromne zapasy. Po skończeniu projektu okazało sie, że w zakamarkach kartonów odnalazły sie jej większe ilości, ale wtedy już nie była mi potrzebna. Też sie wam to zdarza? 



  Aby górna i dolna cześć sweterka nie były oddzielone grubą krechą zdecydowałam sie na wykonanie dwóch rzędów w formie zygzaków. Jeden z rzędów wykonałam na zasadzie *3 oczka czerwone, jedno oczko czarne* powtarzając ten schemat do końca rzędu. W kolejnym wykonywałam *3 oczka czarne, jedno oczko czerwone* przerabiając je w odpowiedniej kolejności :). Rzędy te wprowadziłam w momencie łączenia wszystkich elementów tj. rękawów, przodu i tyłu. Dzięki temu uzyskałam ząbkowane połączenie. Bardzo lubię takie rozwiązanie. Uważam, ze dodaje ono uroku robótce.

  Najwięcej czasu zajęło mi wrabianie wzoru. Praca z żyłką i tworzenie wzoru nie zawsze szło gładko. Mimo wszystko warto było, a wzór gwiazdek nigdy mi sie nie znudzi. Do stworzenia sweterka wykorzystałam druty 4,5 mm i niestety pozaginałam żyłkę. Ponieważ wykonywałam prace w okrażeniach wyeliminowałam szycie. Długo zastanawiałam sie też nad guzikami, ostatecznie wybrałam czarne, ale przyszyłam je czerwona nitką.

  Czarna włóczka, która wykorzystywałam ma połyskliwa nitkę i pięknie sie mieni. Ładnie komponuje sie z czerwona włóczką.

  Jesli chodzi o spodnie zrobiłam je w sposób podobny jak te prezentowane wczesniej. wykorzystałam wzór ściagaczowy i dżersejowy prawy. Jedyna ozdoba sa czerwone mankiety nogawek. 



23 komentarze:

  1. Elegancki i szykownie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny komplecik.
    Dziękuję za miłe słowa u mnie na blogu. Mam wrażenie że odzew ze strony czytelników zmobilizuje mnie i postawi wreszcie jakoś na nogi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny komplet! Bardzo podziwiam tę Twoją umiejętność wrabiania wzorów. Efekty są wspaniałe! Tak, też tak czasem mam, że zrobię coś i nagle znajduję jeszcze motek tej włóczki :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  4. Komplecik jest śliczny. Dzięki splotom żakardowym wykorzystujemy resztki włóczek i zyskujemy efektowne wzory.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super komplecik, taki bardzo gwiazdkowy przynajmniej mi sie tak skojarzył :-) Śledzę te twoje dziecięce ubranka i jestem pełna podziwu :-) Zainspirowałaś mnie bardzo a ze juz niebawem będę miała dla kogo takie maleńkie cuda robić to skorzystam z pomysłów :-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny komplecik,masz talent do tych małych ciuszków:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny komplet. Podziwiam Cię za te wzory.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny komplet! Idealnie dobrałaś kolory i ilość wzorów! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny zimowy komplecik :))) Uwielbiam wrabiane wzory :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mammamija jake cudo! Te wrabiane wzory zawsze mnie zachwycają! Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  11. piękny! zdolnaś! :) gwiazdeczki we wzorku takie norweskie :))))

    OdpowiedzUsuń
  12. o rany, anioły piękne, zmieniając im sukienki można różne panny tworzyć, co do "zapamiętam" to w zupełności się zgadzam !

    OdpowiedzUsuń