środa, 28 grudnia 2016

NARESZCIE zrobiłam sweterek :)



  Udało się w trzeciej próbie. Od dawna marzyłam o sweterku, ale nie o takim, który rzucę na dno szafy, ale o takim który będe nosić. Zacznijmy od początku.

PRÓBA PIERWSZA

Dane techniczne:
- druty z żyłką 6 mm,
- różowa włóczka (prawdopodobnie wełna),
- nitka podwójna,
- praca w okrążeniach,
- oczka przekręcane prawe,
- 102 oczka (przód i tył przerabiane razem),

Dlaczego sie nie udało?
- zbyt mało oczek spowodowało, że sweterek był za mocno dopasowany, oczka rozchodziły sie nie tam gdzie potrzeba ;)
- wzór z oczek przekręcanych nie spodobał mi się,


PRÓBA DRUGA

Sweterek z pierwszej próby sprułam do  ściągacza i rozpoczęłam prace ponownie.

Dane techniczne (jak w pierwszej próbie z wyjątkiem wybranego wzoru):
- druty z żyłką 6 mm,
- różowa włóczka (prawdopodobnie wełna),
- nitka podwójna,
- praca w okrążeniach,
- oczka prawe,
- 102 oczka (przód i tył przerabiane razem),

Dlaczego sie nie udało?
- wzór nie przypadł mi do gustu,


PRÓBA TRZECIA

Sweterek z drugiej próby sprułam całkowicie.




Dane techniczne,
- druty z żyłką i proste 6 mm,
- druty pończosznicze 4 mm,
- szydełko 8 mm,
- różowa włóczka (prawdopodobnie wełna),
- nitka podwójna,

Kiedy coś się nie udaje należy sięgnąć po sprawdzone wzory.  Dlatego postanowiłam wykonać sweterek podobny do Poncho wykonanego kilka lat temu.

Poncho z przełomu 2011 i 2012 roku


KARCZEK (włóczka różowa)




 Wzór rombów, który ponownie wybrałam na karczek, pochodzi z wydania specjalnego Sabriny "Peleryny, szale, torebki" z 2009 roku. Na jego wykonanie nabrałam 44 oczka (w tym 2 oczka brzegowe). 

Wybrane techniki i wzory:
- wzór rombów,
- wzór warkoczy,
- rzędy skrócone,

 Obwód dołu karczka to 190 rzędów, a góry 96 rzędów.

RĘKAWY (włóczka różowa)



  Na każdy nabrałam z dolnego brzegu 40 oczek (w tym dwa oczka brzegowe). 

Wskazówki:
- w rzędach 2, 4, 6, 8, 10 i 12 dodawałam przy każdym z brzegów po 1 oczku (2 oczka w wskazanych rzędach), dlatego w 13 rzędzie miałam już 51 oczek (w tym 2 brzegowe). Nieparzysta liczba oczek wynika z wzoru. 
- w rzędach 25, 37, 50, 62 i 74, redukowałam 2 oczka (po jednym oczku przy każdym z brzegów), dlatego finalnie miałam na drutach 42 oczka ( w tym dwa oczka brzegowe),
- w rękawach zastosowałam wzór rombów, 
- przy oczkach brzegowych wykonywałam jedno oczko prawe, powstał oryginalny szew
- ściagącze wykonałam stosując druty 4 mm i nitkę podwójną wykonując 16 okrążeń

PRZÓD (włóczka biała)




 Nabrałam 57 oczek (w tym dwa oczka brzegowe).

Wskazówki:
- przód wykonałam ściegiem dżersejowym lewym, 
- w rzędach 2, 4, 6, 8, 10 i 12 dodawałam przy każdym z brzegów po 1 oczku (2 oczka w wskazanych rzędach), dlatego w 13 rzędzie miałam już 69 oczek (w tym 2 brzegowe),
- przy oczkach brzegowych wykonywałam jedno oczko prawe, powstał oryginalny szew,

 OCZKA NALEŻY ODŁOŻYĆ

TYŁ (włóczka biała)




Wykonałam w dwóch częściach, nabierając na każda z nich 29 oczek (w tym dwa oczka brzegowe).

Wskazówki:
- tył wykonałam ściegiem dżersejowym lewym, 
- w rzędach 2, 4, 6, 8, 10 i 12 dodawałam przy każdym z brzegów po 1 oczku (2 oczka w wskazanych rzędach), dlatego w 13 rzędzie miałam już 35 oczek (w tym 2 brzegowe),
- przy oczkach brzegowych wykonywałam jedno oczko prawe, powstał oryginalny szew,

Oczka przodu i tyłu nabrałam na drut z żyłką i przerobiłam zgodnie ze wzorem do osiągniecia 74 rzędu. Na dole wykonałam ściągacz pojedynczy (8 rzędów).



Tył zszyłam, a dekolt obrobiłam szydełkiem 8 mm.



34 komentarze:

  1. Rewelacyjny sweter!!! Wygląda bardzo oryginalnie i do tego niesamowite jest to, że to pierwszy Twój sweter! Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to pierwszy udany sweter. Kilka lat temu stworzyłam sweter z wzorami wrabianymi (klik), ale nigdy go nie założyłam. Bardzo mi sie podobał, ale popełniłam w nim wszystkie możliwe błędy. Był to sweter mojego projektu bez podkroju na pachy. Od tamtego czasu wiele sie nauczyłam :)

      Usuń
  2. Śliczny sweterek :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba. Góra w innym kolorze podkreśla jej dekoracyjny charakter, ten wzór przypomina mi elegancki naszyjnik

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny, z tylko chyba skomplikowany, jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej skomplikowany niż sweterek jest mój opis jego wykonania ;)

      Usuń
  5. ile samozaparcia :) no ale jaki efekt ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stwierdziłam, że albo teraz go wykonam, albo porzucę plany na zawsze.

      Usuń
  6. P R Z E P I Ę K N Y !!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny! Warto było włożyć tyle pracy w jego wykonanie, bo efekt spektakularny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sweterek miałam już dwa razy na sobie i stał się moim ulubieńcem.

      Usuń
  8. Gratuluję wytrwałości! Warto było, sweterek jest genialny!!! Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wytrwałości nie zabraknie mi w kolejnym projekcie.

      Usuń
  9. Taki sweterek to prawdziwie wyższa szkoła jazdy! Super! Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  10. Sweter jest piękny:)) Wysoko postawiłaś sobie poprzeczkę jak na pierwszy sweter i efekt jest wspaniały. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie perfekcyjny jak wszystkie Twoje prace :) Świetnie w nim wyglądasz. Zawsze podziwiałam w Tobie poszukiwanie tego idealnego wzoru. Nie wiem, czy zdecydowałabym się na prucie, skoro było tak dużo zrobione. Ale efekt naprawdę wspaniały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę pruć niż patrzec na sweter, którego nigy nie założę. Chciałabym stworzyć kiedyś robótkę w pierwszym podejściu :) Dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  12. Śliczny :)
    Izabela

    OdpowiedzUsuń
  13. Sweterek śliczny. Wzór fajny i kolorki super

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyszedł wyśmienicie! Pięknie wygląda!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jogurcikowe cudo. Masz wielki talent. "Yoke" z warkoczami niesamowity :D
    super fotki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Tobie i "Yoke" znalazłam wiele ciekawych inspiracji :) Dziękuje :)

      Usuń
  16. istny cukierek !
    zdrowia i powodzenia w 2017 roku

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała praca. Sweter wyszedł super!
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Tobie również życze wszystkiego najlepszego :)

      Usuń
  18. OOOOO matko jaki cudowny!!! Jestem oczarowana :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Tobie również życze wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

      Usuń
  19. Fantastyczny sweterek ! Świetny pomysł i doskonały fason - bardzo mi się podoba :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Sweter niezwykle oryginalny - konstrukcja bardzo ciekawa. Gratuluję pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Genialny wzór, świetna, niesamowicie oryginalna konstrukcja! Jestem pod ogromnym wrażeniem! warto było zaczynać tyle razy! :D

    OdpowiedzUsuń