niedziela, 18 grudnia 2016

Szydełkowy elf i gwiazki oraz dekoracje świąteczne


  Święta już za progiem więc czas na ostatnie dekoracje. Poniżej znajdziecie opis moich włóczkowych ozdób. W tym roku oprócz tych wykonanych na drutach, znalazły się też szydełkowe. Mam nadzieję, że w przyszłym roku rozwinę moje robótkowe umiejętności.


ELF EDWARD



 Jest to moja najnowsza ozdoba choinkowa. Umieszczona pomiędzy gałązkami drzewka dodała dekoracji odpowiedniego klimatu. Do stworzenia skrzata wykorzystałam cztery rodzaje włóczki. Pierwsze raz odważyłam sie zrobić twarz jakiejkolwiek maskotce. Wykorzystałam do tego celu koraliki z uchwytem umieszczonym z jednej strony oraz cienką czarną nitkę. Skrzat zyskał nawet filigranowy nosek. 


  Edward ma nieco zaburzone proporcje i jego nogi są za krótkie, ale poprawie to w kolejnym projekcie. Szelki to łańcuszek wykonany na szydełku. Przy jednej z nich umieściłam zawieszkę z inicjałem. Włosy wykonałam pikotkami. 
SZYDEŁKOWE GWIAZDKI 



  Marzyłam o nich od dawna. Celowo wybrałam grubszą włóczkę i szydełko 4 mm, aby uzyskać duże gwiazdki. Tworzy się je naprawdę szybko i wystarczy kwadrans, aby cieszyć sie nową ozdobą. Wykonałam trzy śnieżynki.

MINIMALISTYCZNY WIENIEC



 W poprzednich latach zajmował komodę i wypełniony był szyszkami. W tym roku dokonałam małej metamorfozy. Za pomocą zwykłego sznurka przywiązałam do wieńca  drewniane drzewka. Całość ozdobiłam czerwonymi wstążkami. Taki wieniec zwiastuje już święta.



SKRZYNKI PO WINIE W ROLI STROIKÓW

  Polecam wymienienie przodów z drewnianych na szklane. Dzięki temu można stworzyć oryginalną dekorację. Na samym dnie moich skrzynek umieściłam słoiki ozdobione wstążkami w których zamknęłam świąteczny krajobraz. Zimową scenerię tworzy więc śnieg (sól) i drewniane elementy (sarenki, drzewka i płot). Nad słoikami znajdują się sztuczne gałązki z czerwonymi gwiazdkami i delikatnymi ozdobami.

KOMÓDKOWY MISZMASZ

  W tym miejscu pragne podziękować wraperzy.pl (klik) za udostępninie klimatycznej scenerii do zdjęć. 





CHOINKOWE DRZEWKO




  Uplotłam je ze sztucznych gałązek i umieściłam w białym koszyku wokół którego zawiązałam włóczkowy pas z motywem liści. Z przodu umieściłam dekoracyjny spinacz serce. Drzewko ozdobiłam pasującymi elementami (korale, gwiazdki, ruloniki, figurki) i ustawiłam na szydełkowej podstawce.

DOMEK ZA SZYBĄ


  Wykorzystałam drewnianą osłonkę na świeczkę - domek, który ustawiłam na szyszkach i złotych kulach. Wszystkie elementy dopasowywałam w pozycji leżącej. Dach obsypałam jabłuszkami. Na końcu całość ukryłam za szybką i przewiązałam sznurkiem.

ŚWIECZNIKI  

 Ubrałam je w wydziergane osłonki.




PUDEŁKO NA ZAPAŁKI

  Obkleiłam  dekoracyjnym papierem, aby pasowało do pozostałych elementów. Pamiętajcie, aby nie obklejać boków pudełka.

ANIOŁEK


  Pochodzi sprzed kilku lat,  zyskał jednak nową fryzurę (dwa koki) i czerwoną kokardę.

DZIEWCZYNKA BEZ IMIENIA



  Była skazana na zagładę, ale postanowiłam ją ocalić. Posiada szydełkową zieloną sukienkę i zrobioną na drutach spódnicę z wzorami norweskimi. Dodałam również chustę, szydełkowe ręce i warkocz. Jak sie Wam podoba?


CHOINKA


  Jej wygląd to efekt pracy kilku zimowych sezonów. Znajdują się tu dziergane bombki i skarpetki, woreczki kalendarza adwentowego, szydełkowy Edward i gwiazdki.

A na jakim etapie są Wasze dekoracje?


39 komentarzy:

  1. Piękne rzeczy zrobiłaś. Jestem pod wielkim wrażeniem twojego talentu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię dekoracje świąteczne i robię je odkąd pamiętam. Moją pierwszą własnoręcznie wykonaną ozdobą był niebieski papierowy ptaszek :), ale nie zachował sie do dziś. Pamiętam też orzechy zawijane w bordowy materiał i celofan :) była to piękna ozdoba :)

      Usuń
  2. Super. Śliczne rzeczy. Szkoda, że święta nie trwają cały rok bo mogłabym patrzeć na te rzeczy na okrągło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym polega ich wyjątkowość - cieszą tylko w świeta, a w pozostałą część roku możemy za nimi tęsknić.

      Usuń
  3. Piękne ozdoby! Jednocześnie łączą tradycyjny styl z nowym spojrzeniem na świąteczne klimaty. Mój faworyt - oczywiście Elf Edward :) Jest szalenie uroczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edward to również mój ulubieniec :)

      Usuń
  4. Wowww!!Przecudne rzeczy wykonałaś:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnóstwo wspaniałych dekoracji. Wprowadzasz prawdziwie świąteczny nastrój. Moim faworytem jest choinka i elfik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej lubię Elfa, dlatego, że zrobiłam go na szydełku i jest najnowszą ozdobą :)

      Usuń
  6. Piękne dekoracje i bardzo pomysłowe

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne ozdoby! :) Warto było kilka lat dziergać te cudowne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, warto było po kilku latach zobaczyć choinkę z takimi dekoracjami. Ciekawe czy za rok pokuszę się o wykonanie kolejnych ozdób.

      Usuń
  8. Wszystkie ozdoby świetnie się prezentują.
    Najbardziej podoba mi się wianek i domek za szybką.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wianek gości u mnie od wielu lat, ale domek za szybką to nowość :)

      Usuń
  9. Piękne dekoracje na choince i super pomysł na wykorzystanie skrzyneczek po winie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrzynki po winie miały już wiele zastosowań, są doskonała bazą do różnych projektów :)

      Usuń
  10. Dziewczynka z zapałkami ...tak mi się nasunęło na myśl jak tylko zobaczyłam ozdobione zapałki i bezimienną dziewczynkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczynka z zapałkami to piękna propozycja. Chyba czas przypomnieć sobie wyjątkową baśń Andersena.

      Usuń
  11. Piękne dekoracje i jakie różnorodne! Aż trudno wybrać najładniejszą, bo wszystkie są śliczne! I dobrze, że odważyłaś się zacząć zgłębiać tajniki szydełkowania, dobrze Ci idzie a z każdym kolejnym projektem nabierzesz pewności siebie i coraz łatwiej będzie Ci szło :) Pozdrawiam :)

    PS. Użycie soli jako śniegu mnie zaskoczyło, a rzeczywiście to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za miłe słowa dotyczące moich dekoracji. Mam nadzieję, że w przyszłym roku wykonam więcej szydełkowych projektów. Sól pięknie wyglada jako śnieg.

      Usuń
  12. Prześliczne wszystkie Twoje dzieła.Pomyslowo wyglądają skrzynki po winie.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrzynki po winie sprawdziły się już w wielu dekoracjach :)

      Usuń
  13. Wymiatasz!!!!! Piękne dekoracje zrobiłaś. Co roku zaglądam do Ciebie przed świętami z odrobiną zazdrości. Trudno, odbiję sobie jak dzieciaki podrosną :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja co roku myśle, że wyczerpałam swoje pomysły i co roku się zaskakuję :)

      Usuń
  14. Cudne te wszystkie dziergawki.Aż mnie zazdrość trochę zżera,że takich sobie nie zrobiłam 😃

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie i świątecznie już u Ciebie. Dzierganki śliczne! Bardzo mi się podoba pomysł na skrzynki po winie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne ozdoby i jakie pomysłowe! Zazdroszczę bombek zrobionych na drutach, ale już sobie obiecałam, że za rok też takie będę miała ;). Edward to również mój faworyt, chociaż konkurencja jest duża :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bombki zrobione na drutach, to moje ogromne spełnione marzenie :)

      Usuń
  17. Powaliła mnie z nóg ilość dekoracji jakie przygotowałaś. Rewelacyjny pomysł ze skrzynkami po winie w roli stroika. A choinka z dzierganymi bombkami i dekoracjami jest wprost urzekająca. Zazdroszczę zdolności;-) Pozdrawiam i życzę ciepłych i rodzinnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękne dekoracje! Najbardziej ujął mnie za serce przystojniak Edward i anielica :)

    OdpowiedzUsuń
  19. O matko! Cuda w tym post-cie! :D Piękności tworzysz. Nie mogę się napatrzeć.
    Dziergane bombki na choince - super, uwielbiam podglądać jak robią je inni
    Włóczkowe osłonki na świeczniki - piękne! aż pozazdrościłam bo sama marzę o zrobieniu takich od dawna. Powiedz, jak ustalasz liczbe oczek do obwodu naczynia tak aby nie było za ciasno i za luźno? Liczysz na oko? Metodą prób i błedów? :)
    Elfik -jest cudny, świetne próby ujarzmienia szydełka. Szczegóły bardzo ładnie dopracowane. Już widać, że będziesz szydełkować na wysokim poziomie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o osłonki na świeczki to warto zrobić próbkę, wtedy wiadomo jaki wzór zmieści się na osłonce. Warto wybrać cienkie druty, aby motyw powtórzyć maksymalną ilość razy. Najtrudniej stworzyć pierwszą osłonkę. Nawet jak wyjdzie za mała lub za duża, to już wiadomo jak stworzyć kolejną IDEALNĄ :) Życze powodzenia :)

      Usuń
  20. Niesamowicie piękne świąteczne ozdoby stworzyłaś, jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń