niedziela, 11 grudnia 2016

Włóczkowe bombki




   Postanowiłam, że w tym roku nie zrobię już żadnych bombek. Tak się tego trzymałam, że wydziergałam cztery włóczkowe osłonki. Jak wiadomo ozdób świątecznych nigdy za wiele. Moje ozdoby umieściłam na rogu. Na szczycie zawieszek zamieściła czarne koraliki, które pięknie komponują się z całą konstrukcją.
  Dzieki tej dekoracji wykorzystałam zapasy styropianowych kul. Wybrałam też druty pończosznicze 4 mm, bordową włóczkę Mimoza i białą (brak danych). Poniżej przedstawię każdą z bombek. Zapraszam.

NAJWIĘKSZA BOMBKA
gwiazdki, ornamenty, pojedyncze białe oczka



  Pierwszą z bombek wykonywałam do jednego z zeszłorocznych numerów "Twórczych Inspiracji". Postanowiłam tym razem rozszerzyć wzór i wybrać większy rozmiar kuli. Bombkę z zeszłego roku możecie zobaczyć TUTAJ

  W tej bombce rozmieściłam wzór symetrycznie. Aby wprowadzić jak najwięcej detali w każdym okrążeniu przerabiałam 80 oczek, oczywiście oprócz okrążeń początkowych. Zaczełam od 12 oczek i systematycznie zwiększałam ich liczbę, aż do uzyskania 80.

  Kiedy przyszedł czas na wykończenie bombki, stwierdziłam, że nie chcę mocować zawieszki do włóczkowej osłonki, ponieważ spowodowałoby to wyciagnięcię się materiału. Dlatego przewlekłam włóczkę przez koralik i od spodu przebiłam sie na wierzch bombki. Tym sposobem uzyskałam ładne wykńczenie. Na górze zawieszki umieściłam taki sam koralik jak na dole.W podobny sposób mocowałam zawieszki w pozostałych bombkach.


DRUGA, ŚREDNIA BOMBKA 
harmonijna


  
  Tym razem wprowadziłam identyczny, powtarzalny motyw, aby bombka nabrała harmonii. Jedynie górny i dolny wzór zmieniłam, aby kula nie wydawała się zbyt monotonna. Wprowadziłam też drobne, białe elementy na dole i górze ozdoby.


TRZECIA, MNIEJSZA Z  BOMBEK
zdominowana zygzakiem


 W przypadku tej bombki zdecydowałam się na jeden dominujący wzór okraszony delikatnymi, pojedynczymi, białymi oczkami. 


TRZECIA, MNIEJSZA Z  BOMBEK
z Mikołajem i reniferami


 Ta bombka to spełnienie moich marzeń. Od dawna chciałam mieć ozdobę z motywem Mikołaja. Kiedy pozostała mi ostatnia kula styropianowa postanowiłam spróbować. I tak mam zaprzęg z dwoma reniferami.




Zapraszam na konkurs (klik)
Zrób sobie Mikołajkowy prezent !!!
Więcej informacji TUTAJ

28 komentarzy:

  1. Piękne - bardzo eleganckie i świąteczne bombki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne - pozdrawiam i Wesołych ŚWIAT BOŻONARODZENIOWYCH życzę dla Ciebie i Twojej Rodzinki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuję za życzenia, również życzę wiele spokoju, radości i miłości.

      Usuń
  3. Wszystkie zjawiskowe! Ta z gwiazdami chyba najbardziej mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne! Obiecałam sobie, że za rok też takie zrobię, ale zobaczymy za rok ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo piękne bombki jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Klimatyczne wyszły te bombki, oczu nie mogę oderwać!

    OdpowiedzUsuń
  7. kapitalne! takie cieplutkie i klimatyczne! tylko pozazdrościć umiejętności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne!!! Kiedyś zrobię sobie takie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne! Takie "polskie":))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo, bardzo mi się podobają:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne i tak perfekcyjnie zrobione! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale cudeńka wydziergałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Efektowne bombki - wspaniale wykonane! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow !! Przepiękne bombki !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne bombki! Ciekawe czy kiedykolwiek opanuję na tyle druty by wykonać takie bombki, ale od dłuższego czasu są moim marzeniem;-) Podziwiam, że nie tylko śmigasz drutami ale jeszcze sama projektujesz wzory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym projektować wzory szydełkowe :), ale to odległe plany. Wykonanie takich bombek nie jest trudne, ale wymga cierpliwości. Trzymam kciuki za Ciebie :)

      Usuń
  16. Dziekuję wszystkim za miłe komentarze :)

    OdpowiedzUsuń