środa, 25 stycznia 2017

Biały szal z warkoczami


Z ZAMIERZCHŁEJ PRZESZŁOŚCI


  Wiele lat temu, zanim zaczęłam na poważnie przygodę z drutami, zakochałam sie w torebce (KLIK). Była idealna, zarówno kolor jak i mnogość warkoczy, a do tego posiadała piękne bambusowe rączki. W tamtym czasie pałałam niechęcią do języka angielskiego, ale przez ten długi , wolno upływający czas przekonałam się, że język obcy jest  w dzierganiu niezbędny. Posiłkowałam sie nim poszukując inspiracji, wzorów, a także zagranicznych twórców. Dużą pomocą w tłumaczeniu wzorów są schematy graficzne. Niestety tu takich nie było. Kilka lat temu wykonałam szal na podstawie tego wzoru, z którego później powstał czal z kapturem, a ostatecznie poduszka :)




MOŻESZ SAMA STWORZYĆ  TAKI SZAL ☘, poniżej podaję linki do moich wpisów o wykorzystaniu prezentowanego wzoru. Jest on wprawdzie pracochłonny i wymaga częstego krzyżowania oczek, ale wart jest poświeconego czasu. 


Przygoda z wzorem warkoczowym.



PRÓBKI

Zanim zabrałam się za szal postanowiłam sprawdzić jak będą wyglądać dwie próbki wzoru.
Próbka numer 1 powstała z nitki pojedynczej, a próbka numer 2 z nitki podwójnej.

JAK POTOCZYŁA SIĘ HISTORIA TYM RAZE?


 Wzory z torebki przeniosłam na bardzo długi szal. Do jego wykonania wykorzystałam nitkę podwójną włóczki Kotek (100 % akryl, 300 m/100 g) w kolorze białym oraz druty 6,5 mm. Wymiary szala to 50 cm x 180 cm. Cały szal pochłonął 600 gram włóczki. Rozłożenie wzorów dopasowałam do wymiarów szala.
  Jeśli marzycie o zastosowaniu tych konkretnych wzorów to poniżej zebrałam objaśnienia skrótów, które pomogą rozszyfrować opisy dostepne na stronie (KLIK).





W celu łatwiejszego tłumaczenia przypomne niektóre skróty:

WYJAŚNIENIA SYMBOLI

K - oczko prawe,
P- oczko lewe,
CB4 - 2 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z tyłu roboty, 2 o.p., 2 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo,
CF4 2 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z przodu roboty, 2 o.p., 2 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo,
CB6 3 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z tyłu roboty, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo,
CF6 3 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z przodu roboty, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo,


PLECIONKA (powtarzać rzędy 1-8) 

1 rząd: 15 o.p, 
2 rząd i wszystkie parzyste: przerobić oczka jak powstają,
3 rząd: 3 o. p., *  3 o. p.  przełożyć na drut pomocniczy z przodu roboty, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo* powtórzyć 2 razy od *,
5 rząd: jak 1,
7 rząd: *3 o. p. przełożyć na drut pomocniczy z tyłu roboty, 3 o.p., 3 o. z drutu pomocniczego przerobić na prawo* , powtórzyć 2 razy od *, 3 o. p., 

26 komentarzy:

  1. Przepiękny szal. Trochę mnie przerażają takie wzory. Z krzyżowaniem oczek mam taki problem, że nie wiem czy już mam krzyżować czy dopiero za dwa rzędy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zapisywac wszystko na kareczkach. Liczniki rzędów też mogą okazać sie pomocne, ale mnie jakoś nie przekonały :)

      Usuń
  2. Śliczne wzory. Taki szal robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem fanką warkoczy, szal bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny:) Ma efektowne wykończenie, pasujące do całości. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wolałabym graficznie, przy czytaniu o oczkach zarz sie nudzę i w końcu nie wiem, na którym rzędzie stanęłam. Ale jakbym sie skupiła, to zrobiłabym na bank. Szal jest cudny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wole schematy graficzne :) Łatwiej je rozszyfrować :)

      Usuń
  6. Szal jet przepiękny. Lubię warkocze w robótkach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem wielką fanką Twoich warkoczy :) Marzy mi się taka wielka warkoczowa narzuta na łóżko w sypialni! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się marzy jednokolorowa narzuta z warkoczami.

      Usuń
  8. Ten szal jest piękny, ja też uwielbiam warkocze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny szal! Kocham warkocze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ślicznie to wyszło, fajnie że podałaś wzory. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny szal :) Może zrobię sobie podobną poduszkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór na poduszce prezentuje się równie cudownie :)

      Usuń
  12. Na takie piękne warkocze to ja mogę tylko popatrzeć. Robiłabym je chyba do końca życia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super,a poduchy jakie by były cudne z tymi warkoczami:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękny! Kiedyś robiłam na drutach jakieś proste prawe i lewe oczka. Jesteś prawdziwą mistrzynią! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeju, uwielbiam takie cosie! Ten kolor i te warkocze, ach, ach, ach! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny szal, te warkocze cudnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję Wszystkim za ciepłe przyjęcie szala :)

    OdpowiedzUsuń
  18. cudo! Jak dla mnie zrobiony :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękny wzór :) Jestem zachwycona Twoim talentem do szydełka :)
    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń