wtorek, 11 kwietnia 2017

Sweter Michaszki




  Bardzo lubię nietypowe projekty :).Tym razem zmierzyłam się ze sweterkiem. Do niedawna unikałam tego typu projektów, ale postanowiłam, że warto spróbować.

NAJWIĘKSZA PRZESZKODA


Źródło zdjęcia
Dużo czasu poświęciłam, aby zaprojektować napis "MICHASZKI". Dlaczego? Chciałam, aby napis składał się z możliwie jak największej liczby oczek, ponieważ mogłabym wtedy oddać każde załamanie literki. Byłam jednak świadoma, że nie mogę zaprojektować napisu o szerokości np. 200 oczek, ponieważ to nie koc tylko sweter. 
  W pierwszym podejściu wykonałam próbkę w której napis "MICHASZKI" miał wymiary 96 oczek x 18 rzędów. Literki okazały sie zbyt wysokie, a napis za szeroki. W drugiej próbie  (72 oczka x 13 rzędów) napis był za niski, a literki niedopracowane. Nie wykonując już próbki naniosłam poprawki i ostatecznie mój napis miał wymiary 71 oczek x 15 rzędów.



METODA PRZEPLATANIA NITEK


  Na zdjęciu poniżej można zauważyć, że wykonując dwie próbki zdecydowałam się na różne metody przeplatania nitek.
  W pierwszej próbie kierowałam się zasadą krzyżowania nitek różnych kolorów co 3 lub 4 oczka jeśli przerwa pomiędzy różnymi kolorami jest duża np. 5, 7, 9  oczek.
  Natomiast w drugiej próbie krzyżowałam nitki różnych kolorów przy każdym oczku. Pierwszy raz przeczytałam o tej metodzie na blogu U Antoniny (klik).


Jak to zrobić? Metoda krzyżowania oczek przy każdym oczku czyli próba 2.


Szczegółowo przedstawię jak wykonać takie przeplatanie nitek na lewej stronie robótki.

Lewa strona robótki


Chcemy przerobić pierwsze białe oczko, na zdjęciu poniżej przedstawiłam ułożenie nitek, czyli biała nitka jest nad brązową.



Kiedy chcemy przerobić drugie białe oczko zmieniamy kolejność ułożenia nitek czyli brązowa nitka znajduje się nad białą.  



Na prawej stronie robótki postępujemy w sposób analogiczny. Na zdjęciu poniżej uchwyciłam główną zasadę czyli zmianę kolejności ułożenia nitek. Najpierw biała góruje nad brązową (przerabiamy jedno oczko zgodnie ze wzorem), a następnie brązowa góruje nad białą (przerabiamy kolejne oczko zgodnie ze wzorem.


Mimo że tak szczegółowo rozpisałam się o drugiej metodzie to wybrałam metodę pierwszą :)

Wracając do sweterka...


1. Powstał na drutach 3,5 mm z podwójnej nitki włóczki Kocurek. 

2. Zużyłam około 550 gramów włóczki

3. Prace rozpoczęłam od zrobienia tyłu. Zastosowałam wzór pasków stworzony dzięki naprzemiennemu wykorzystaniu oczek prawych i lewych. Do wykończenia wykorzystałam ściągacz pojedynczy.


4. Z przodu wrobiłam napis "MICHASZKI", którego wymiary dostosowałam do wymiarów swetra. Zależało mi, aby napis nie chował sie pod pachami. Ponieważ jest długi, było to istotne.


5. Przód i tył to prostokąt. Jedyne dopasowywane elementy to rękawy.


To juz koniec wiadomości na temat swetra. Jeśli macie pytania zapraszam do kontaktu :) Pozdrawiam Yvonne






13 komentarzy:

  1. Pięknie wykonana i świetnie opisana praca:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie wyszedł Twój sweterek. Napis bardzo mnie sią podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny sweterek :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny efektowny sweterek z Logo. Tyle pracy w to włożyłaś i dzielisz się z nami swoim doświadczeniem! Pozdrawiam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wyszedł Ci ten sweter

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wyszedł :) I fajnie pokazałaś krok po kroku, co z tymi nitkami. Zawsze mam z nimi problem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczny sweterek. I jak ładnie zrobiony. Precyzja w każdym calu. Podoba mi się kolor i ścieg w paseczki. Niby prosto, ale efekt wspaniały.

    OdpowiedzUsuń
  8. Znowu fajny sweterek u ciebie powstał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wrabiane wzory to dla mnie czarna magia! Świetny sweter! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem pełna podziwu. Profesjonalnie wykonany napis.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  11. WOW! Gratuluję efektu! Sweter pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń