Przejdź do głównej zawartości

Jak zrobić maki na drutach? Instrukcja wykonania


Do tego projektu użyłam druty proste 3,5 mm oraz pasujące grubością włóczki w kolorze czerwonym i czarnym. O makach wspomniałam w ostatnim wpisie, nadszedł więc czas na instrukcję ich wykonania.

NIEZBĘDNE MATERIAŁY:
- druty 3,5 mm,
- włóczka czerwona 100 % akryl, 300 m/100 g,
- włóczka czarna 100 % akryl, 300 m/100 g,
- nożyczki,
- igła,

NIEZBĘDNE UMIEJĘTNOŚCI - podstawowe od których zaczyna się naukę robienia na drutach. Dla przypomnienia:
- oczka prawe i lewe,
- ścieg francuski,
- oczka brzegowe,
- zszywanie ściegu francuskiego,

Wykonanie:

1. Na druty 3,5 mm nabrać 120 oczek włóczki w kolorze czerwonym  (na zdjęciu widoczna jest jedynie część oczek)


2. W rzędach 1-4 wykonujemy oczka prawe dzięki czemu uzyskujemy ścieg francuski (na zdjęciu widoczna jest jedynie część oczek).


3. W rzędzie 5 przerabiamy trzy oczka razem na prawo dzięki czemu redukujemy ich liczbę ze 120 do 40. Od tego momentu robótka nabiera tempa. Dzięki redukowaniu oczek uzyskujemy pofalowaną powierzchnię maków. Na pierwszym ze zdjęć pokazano trzy pierwsze oczka przygotowane do przerobienia na prawo, natomiast na drugim efekt pofalowania po zakończeniu rzędu piątego.



4. W rzędach 6-9 wykonujemy oczka prawe, dzięki czemu uzyskujemy ścieg francuski.


5. W rzędzie 10 przerabiamy dwa oczka razem na prawo dzięki czemu redukujemy liczbę oczek z 40 do 20.


6. Zmieniamy włóczkę na czarną dzięki czemu ukształtujemy środek naszych maków. W rzędach 11-14 przerabiamy oczka prawe dzięki czemu uzyskujemy ścieg francuski.



7. W rzędzie 15 przerabiamy dwa oczka razem na prawo. Dzięki temu redukujemy ich liczbę do 10. Odcinamy włóczkę, nabieramy na igłę i przeciągamy przez wolne oczka. Mocno zaciągamy, a następnie zszywamy wolne brzegi.




Oryginalna instrukcja znajduje się TUTAJ

Komentarze

  1. Jaki piękny :). Dziękuję za instruktaż, muszę go zrobić :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne maki! Jestem początkującą dziewiarką, więc takie małe projekty pomogą mi w ćwiczeniach :) dziękuję za instrukcje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :))))))))) Twoje maki są cudowne, a teraz też będę mogła sobie zrobić podobne :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za instrukcję wykonania! Maki świetne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Przepięknie. Idealna ozdoba, którą można doszyć do ubrania czy do poszewki na poduszkę. ;)
    ~Wer

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda prosto , dzięki czytelnej instrukcji muszę się zmotywować i spróbować , dziękuje za instrukcję <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za instrukcję! :) Za chwilę po raz pierwszy od ponad 30 lat wezmę do rąk druty - i pobawimy się wspólnie z córką w tworzenie. <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę z nausznikami?

Zawsze zaczynam od zrobienia nauszników, które robię jednocześnie. Czapka powstała z pojedynczej nitki włóczki Puchatka (100% anilana, 100 g/147 m).

Wykonanie:
Na druty 4 mm nabieram po 5 oczek + 2 oczka brzegowe. Cały czas pracujemy oczkami prawymi (ścieg francuski).

rząd 1:1 o.b., 5 o.p. 1 o.b.
rząd 2:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 3 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 7 oczek + 2 oczka brzegowe)
rząd 4:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 5 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 9 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 6:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 7 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 11 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 8:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 9 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 13 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 9-17: 1 o.b., 13 o.p. 1 o.b.

rząd 18:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 11 o.p., dodajemy jedno oczko, 1 o.p., 1 o.b.(mamy 15 oczek + 2 oczka brzegowe)

rząd 20:1 o.b., 1 o.p., dodajemy jedno oczko, 1…

Jak zrobić rękawiczki z pięcioma palcami?

Oddając kiedyś płaszcz do szatni, zobaczyłam na dłoniach nieznajomej dziewczyny kremowe rękawiczki z motywem, którego nie potrafię teraz w całości odtworzyć. Pamietam jednak, że pani obsługująca mnie i nieznajomą również nie kryła zachwytu nad tym arcydziełem. Wtedy nie wyobrażałam sobie, że kiedykolwiek będę potrafiła stworzyć coś podobnego.     Mijały miesiące, a rękawiczki na trwałe wbiły się w moją pamięć. Uznając jednak ich wykonanie za zbyt trudne, nawet nie podejmowałam próby nauki.     Aż nadszedł czas, gdy Zielona Dusza podsunęła mi książkę o robótkach z opisem pracy nad rękawiczkami. Wtedy stworzyłam plan. W czasie gdy ja przeszukiwałam stare zbiory włóczki, Pan X odwiedzał pasmanterie w celu zakupu odpowiednich drutów.  Zaopatrzona we wszystkie potrzebne sprzęty, a także obawę zasiadłam do pracy. I zakochałam się w tym dzierganiu...   Kremowe rękawiczki to już kolejna para, która wyszła spod mojej reki. Została stworzona na specjalne zamówienie mojej Rogatej Bratniej Duszy.

RĘK…

Jak zrobić czapkę z motywem warkocza - instrukcja.

CZAPKA Z MOTYWEM WARKOCZA


Materiały: - 100 gram, włóczka Kotek, 100 % akryl, 300 m / 100 g,  50 w kolorze khaki (zgniła zieleń) i  złotej (musztardowa) - druty 5,5 mm, - igła, - nożyczki,
Wykonanie: 1. Na druty nabieramy nitką podwójną 60 oczek + 2 oczka brzegowe i przerabiamy 8 rzędów ściągaczem pojedyńczym.

2. Zmieniamy włóczkę na musztardowąi przerabiamy dziewiąty rząd oczkami prawymi, wyrabiając z każdego oczka lewego dwa prawe. Tym sposobem liczba oczek zwiększa się do 90 (+2 oczka brzegowe). Zawsze stosuję ten zabieg, jeśli wprowadzam warkocze do wzoru, ponieważ moje włóczkowe warkocze zmniejszają obwód czapki. 

3. W 10 rzędzie przerabiam oczka następująco (lewa strona czapki): *12 oczek lewych, 6 oczek prawych*, ten schemat powtarzam do końca rzędu.  W mojej czapce zastosowałam warkocze na 12 oczek prawych, które będą biegły z prawej strony czapki, dlatego gdy jestem na lewej stronie czapki muszę te oczka przerobić jako lewe. W mojej czapce będzie 5 warkoczy.

4. W 11 rzędziekrzyżujem…